תכניות לפיתוח מנהלים

תכנית לפיתוח מנהלים בארגונים

מטרות ארגוניות לתהליך של פיתוח מנהלים :

  • בניית תשתית ניהולית המתרגמת את החזון ואת ערכי הארגון לפרקטיקות ניהוליות תוך עיצוב תפיסת תפקיד המנהל.
  • הקניית ידע, מיומנויות וכלים יישומיים למנהלים לצורך השגת היעדים של התחומים והצוותים אותם הם מובילים.
  • עיצוב תפיסת ניהול מנהיגותית בסביבה המאופיינת בתנאים משתנים וריבוי משימות.

תוכנית אפקטיבית לפיתוח מנהלים נותנת מענה בארבעה מישורים הקשורים זה לזה: תמיכה בביצווע מטלות המנהל, שיפור בביצועי הארגון ועובדיו, תמיכה בתהליכי צמיחה ושינוי ארגוניים וליווי ותמיכה בתהליכי התפתחות וצמיחה אישית של המנהל.

ברמה האישית של המנהל מטרות תכנית לפיתוח מנהלים :

  • פיתוח מודעות עצמית בתחום המנהיגות
  • חיזוק מקורות עוצמה אישיים ומינופם לאופני הובלה והשפעה
  • גיבוש תפיסת עולם מנהיגותית
  • רכישת מיומנויות, כלים וידע בתחום ההשפעה

לצורך הבטחת הצלחת תהליך פיתוח המנהלים מעוצבת התכנית בהתאם לאופי וצרכי הארגון לאחר אבחון ואיתור צרכי המנהלים בארגון ובהתאמה לחזון ולערכי הארגון.

התכנית משלבת: פיתוח מיומנויות ניהול מגוונות, גילוי וטיפוח כישורי מנהיגות והשפעה, בניית פרופיל מנהיגות אישי לכל מנהל, הקניית כלים לשיפור תהליכי קבלת החלטות ולתכנון תכנית עבודה מעשית, הקניית כלים להנעת עובדים וגיוס שיתופי פעולה בתוך הארגון ומחוצה לו, חשיפה לכלים לחשיבה אסטרטגית,פיתוח תהליכי חשיבה ויצירתיות ועוד..

התכנית כוללת:

  1. מפגשי סדנה משותפים לקבוצת המנהלים לצורך למידה התנסותית המאפשרת תקשורת ומשוב קבוצתי.
  2. מפגשי ייעוץ אישי לכל מנהל המשתתף בתכנית לצורך הטמעת התכנים והתמודדות עם סוגיות אישיות, הקשורות לתפקוד המנהל.
  3. סדנאות OUTDOOR לגיבוש הצוות.

תכנים לתוכניות לפיתוח מנהלים בארגונים:

  1. ייעוד אישי, חזון וערכי מפתח בתפקיד המנהל
  2. בנית פרופיל מנהיגות אישי
  3. כלים ליישום מנהיגות הוליסטית 
  4. גיבוש חזון אישי ותכנון תכנית פעולה אפקטיבית (כולל מדדי אפקטיביות)
  5. גיוס שיתופי פעולה בארגון ומחוצה לו
  6. השפעה והובלת אחרים – מנהיגות ערכית, מנהיגות איכפתית ומנהיגות שירותית
  7. כלים למיון וראיון עובדים
  8. תקשורת אפקטיבית וכישורים חברתיים
  9. האצלת סמכויות, העצמה וחניכת עובדים
  10. כלים לביצוע הערכת עובדים ומתן משוב אפקטיבי
  11. כלים לניהול זמן אפקטיבי
  12. כלים ושיטות לקבלת החלטות מעשיות (אישית וקבוצתית)
  13. כלים לניהול דיון וישיבה אפקטיבית
  14. חדשנות ופיתוח חשיבה יצירתית
  15. תכנון והעברת פרזנטציה מנצחת
  16. גיבוש, תכנון והטמעת קוד התנהגות בארגון (כולל קוד אתי)
  17. התמודדות עם לחץ ושחיקה
  18. אתיקה ניהולית וקבלת החלטות אתיות בארגונים

מפגשי הסדנה נערכים בקבוצות קטנות (עד 15 משתתפים)

משך כל מפגש 3-5 שעות

הסדנאות מועברות באמצעות דיונים, התנסויות, סימולציות, דיונים בקבוצות קטנות, עבודה בזוגות, עבודה עצמאית, אמצעים טכנולוגיים ושיטות נוספות.